wahlis 23 Postad 10 Mars Hej, I mitt motorrum sitter isolering som en gång i tiden haft folie på sig men som med tiden lossnat. De dämpande cellerna som består av någon gul massa är rätt porös och var gång man kommer åt den så lossnar det små bitar vilket gör att det blir skitit i motorrummet. En tanke jag haft är att sätta på ett nytt tunt lager utanpå nuvarande för att få en ren yta, problmet som jag ser är ju att om jag skall limma så behöver jag först göra något för att binda ytan på den gamla isoleringen, är det något som gjort något liknande tidigare och har erfarenhet av enbra metod? Man kan ju skruva fast den nya isoleringen men den kommer då med tiden att röra sig på vissa ställen så hur man än gör vill man ju fixera den mot den gamla ytan. Isoleringen so sitter idag har bra fäste mot väggarna så jag känner att jag helst vill undvika att ta bort den och sätta dit nu. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 140 Postad 10 Mars Bäst är att byta, men vill mana spara jobb kan man spruta klarlack på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser