Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
  • 0
Santte1997

Behöver hjälp med att identifiera min nya båt

Fråga

Hej har införskaffat mig en ny båt, förra ägaren visste inte vad det var för modell kan någon identifiera den. Tack på förhand mvh Alexander 

IMG_1002.jpeg

IMG_1001.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

• 0

Ser hyfsat nu ut. Då sitter det väl en skylt gömd någonstans

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
Postad (redigerade)

Det gör ju tyvärr inte det den är borta ser vart den har suttit dock, sen upptäckte jag idag att det suttit en innombordare original numera sitter en Johnsson 200hp med xl rigg

Redigerad av Santte1997

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
7 timmar sedan skrev Hybro:

- - -

Då sitter det väl en skylt gömd någonstans

1 timme sedan skrev Santte1997:

Det gör ju tyvärr inte det den är borta ser vart den har suttit dock, sen upptäckte jag idag att det suttit en innombordare original numera sitter en Johnsson 200hp med xl rigg

Varför tar man bort "modellskylten"?             Skumt!

Fanns det ett tillverkningsnummer på skylten som någon tidigare "ägare" velat dölja.

Har du historik bakåt på båten så den har sålts/köpts ärligt i tidigare ägarbyten? Du ska kanske även kolla serienummer på utombordaren. Båtbranschen är dessvärre utsatt för mycket stölder/stöldgods.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Finns ett klistermärke innanför luckan till styrningen från trygg hansaed försäkrings nummer samt namn o nummer till en föregående ägare har kollat och allt är i ordning motorn har skylten kvar så det är inga konstigheter jag böt denna mot min snöskoter med en herre som tagit över den efter sin pappa, vill mest veta modell så jag kan kolla vad den väger. Men den är konverterad från innombordare till utombordare varför gör man det? Helt klart ett häftigt bygge tycker jag lär ju gå skapligt med en Johnsson ocean runner 200hk väntar ivrigt på o få åka med den i sommar ska enligt förrä ägaren göra 47 knop 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Det första spontana som dök upp i mitt huvud är Tollare, vet inte varför men tycker designen är i linje med  deras "formspråk". 

Relativt liten tillverkare som inte längre finns. Tyvärr har de gjort många olika modeller (tror mycket halvfabrikat eller liknande) och det verkar tyvärr bara gå att hitta bilder på några enstsaka större modeller. Så min gissning är inget jag lyckats googla fram stöd för.

Hoppas du får svar från någon dom med säkerhet kan peka ut modell och tillverkare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...