hakast 3 Postad 4 timmar sedan Finns det månne någon här som vet var i Sverige man kan köpa bra marinplywood för konstruktion? Jag är visserligen i Spanien men efter att ha blivit pålurad plywood med en beläggning av fenol el liknande som inte funkar med epoxi så tar jag det säkra före det osäkra. Jag jobbar med att byta ut ett knä/skott inne i båten som fungerar som fäste för ett röstjärn. Plywood är kärnan och sedan ska jag laminera med många lager epoxi och glasfiber utanpå. Det är svårare än man kan tro att hitta rätt sort. Tacksam för tips! --------- Bilden visar ett färdig tillsnickrat knä med millimeterpassning, men ytan funkar inte med epoxi, så det får jag slänga. Har provlaminerat ett par småbitar och det gick att bryta loss med en tång ganska enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 959 Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan skrev hakast: Finns det månne någon här som vet var i Sverige man kan köpa bra marinplywood för konstruktion? Jag är visserligen i Spanien men efter att ha blivit pålurad plywood med en beläggning av fenol el liknande som inte funkar med epoxi så tar jag det säkra före det osäkra. - - - Har du läst detta inlägg? Där hänvisas till https://www.calexicowood.se/ som har ett stort sortiment. Håller till i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 89 Postad 1 timme sedan Hej välj en hård och bra divinycell istället, finns i hela Europa, och tål vatten om det skulle läcka i framtiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser