Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Pilat

Årsmodell?

Rekommendera Poster

Jag har en årsmodellsfråga om en udda modell, en fransk båt vid namn Calife 23, även kallad Jouet 23. Tillverkaren, moderbolaget Yachting France, liksom

flera av dotterbolagen har upphört med sin verksamhet. Arcoa finns kvar men har inga dokument kvar från 1960/70-talen. Jag undrar därför om någon här

kan ha en uppfattning om vilket år som Califen med nr. D298 kan vara tillverkad? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inget svar, men jag tyckte namnet var kul. "Jouet" betyder "leksak". :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabbt svar! Jo så är det, och Yachting France gjorde en hel serie med "leksaker", några riktigt stora tills konkursen var ett faktum. Jag får hålla en tumme för att någon vet eller kan tipsa

mig om var man letar upp slik info. 👍

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev Pilat:

Jag har en årsmodellsfråga om en udda modell, en fransk båt vid namn Calife 23, även kallad Jouet 23. Tillverkaren, moderbolaget Yachting France, liksom

flera av dotterbolagen har upphört med sin verksamhet. Arcoa finns kvar men har inga dokument kvar från 1960/70-talen. Jag undrar därför om någon här

kan ha en uppfattning om vilket år som Califen med nr. D298 kan vara tillverkad? 

De tillverkades 1969-1976. Ger inte exakt svar på din fråga o det är nog svårt att hitta.

https://www.sailguide.com/batfakta/calife-23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...