Pilat 0 Postad igår kl 16:48 Jag har en årsmodellsfråga om en udda modell, en fransk båt vid namn Calife 23, även kallad Jouet 23. Tillverkaren, moderbolaget Yachting France, liksom flera av dotterbolagen har upphört med sin verksamhet. Arcoa finns kvar men har inga dokument kvar från 1960/70-talen. Jag undrar därför om någon här kan ha en uppfattning om vilket år som Califen med nr. D298 kan vara tillverkad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad igår kl 17:25 Har inget svar, men jag tyckte namnet var kul. "Jouet" betyder "leksak". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilat 0 Postad igår kl 18:27 Tack för snabbt svar! Jo så är det, och Yachting France gjorde en hel serie med "leksaker", några riktigt stora tills konkursen var ett faktum. Jag får hålla en tumme för att någon vet eller kan tipsa mig om var man letar upp slik info. 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 941 Postad igår kl 18:38 1 timme sedan skrev Pilat: Jag har en årsmodellsfråga om en udda modell, en fransk båt vid namn Calife 23, även kallad Jouet 23. Tillverkaren, moderbolaget Yachting France, liksom flera av dotterbolagen har upphört med sin verksamhet. Arcoa finns kvar men har inga dokument kvar från 1960/70-talen. Jag undrar därför om någon här kan ha en uppfattning om vilket år som Califen med nr. D298 kan vara tillverkad? De tillverkades 1969-1976. Ger inte exakt svar på din fråga o det är nog svårt att hitta. https://www.sailguide.com/batfakta/calife-23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser