Core242 0 Postad 30 Januari Hej, går snart in på min andra säsong med min Ryds 23 WA, en mycket härlig båt som vi framförallt använder för dagsutflykter och bad. Tyvärr är orginalbadstegen mer än räddningsstege och väldigt kort, man måste vara lite av en gymnast för att ta sig upp från sjön. Stegen är dock väldigt smidig och lätt att stuva undan genom att fälla upp. Har sett lite bilder på vissa som förlängt stegen med ytterligare ett steg som är ledat och kan fälla ned när stegen är uppfälld för att inte sticka upp så högt. Finns det någon som har byggt om en sådan stege eller vet var man kan köpa en sådan förlängning. Bifogar bilder på orginal och förlängd som jag sett. Tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 105 Postad 31 Januari Ta loss stegen, ta reda på en firma eller nån bekants bekant som jobbar med rostfritt stål och kontakta dem. Visa bilden så får du exakt det så som du vill ha det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 249 Postad 31 Januari Det är inte så att "springan" under dunken är en tänkt plats för en kasettstege? Nu var det inte det du frågade men sådana finns med olika många steg. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 127 Postad 31 Januari 13 timmar sedan skrev Core242: Hej, går snart in på min andra säsong med min Ryds 23 WA, en mycket härlig båt som vi framförallt använder för dagsutflykter och bad. Tyvärr är orginalbadstegen mer än räddningsstege och väldigt kort, man måste vara lite av en gymnast för att ta sig upp från sjön. Stegen är dock väldigt smidig och lätt att stuva undan genom att fälla upp. Har sett lite bilder på vissa som förlängt stegen med ytterligare ett steg som är ledat och kan fälla ned när stegen är uppfälld för att inte sticka upp så högt. Finns det någon som har byggt om en sådan stege eller vet var man kan köpa en sådan förlängning. Bifogar bilder på orginal och förlängd som jag sett. Tacksam för tips Ett annat tips kan ju vara att montera en förlängd badplattform. Enligt min mening lyfter det båten rejält och då får du en bättre lösning för badstegen på köpet. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 165 Postad 31 Januari Du få la Googla lite.... Garanterat prisvärt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser