Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
AntonJohansson16

Styrpulpet 80-160 000kr. 4-5,5m.

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, 

Söker styrpulpet 80 - 160k som ni kan se i rubriken. Samt 4,5 till 6 meter. Hjärna mer än 4,5. 

Har kikat på allt från ryds 488, 484, micore 550, hr 480 etc. Samt lite yamarin. Även hittat en hr 600f 2021 med 115hk yamaha 2016. För ca 155k, är det ett bra pris?

Ska användas till fiske främst, samt dagsturer osv. CC är ett plus. Sc funkar också. Men inga br eller liknande då jag ska fiska med den och känner att det är bättre med cc eller sc. Hjärna en ganska ny motor, 50hk eller mer + fyrtakt är ett måste. Viktigt att den går hyfsat i sjön och inte är för låg framtill. Behöver absolut inte vara något lyxigt, utan mer praktiskt. Förstår att det såklart är en bättre sjöbåt desto längre, men kräver ju mer motor också och priset sticker lätt iväg. 

Ledsen om denna frågan kommit många gånger innan, men hittar ingen perfekt text som beskriver mina kriterier. 

Rekomendationer tack, tacksam för allt! 

/Anton

Redigerad av AntonJohansson16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukade fiska en hel del förr i världen (när det fanns gädda i skärgården) från min Yamarin 490 BR. Som mest var vi fyra personer som fiskade samtidigt och det gick, men bäst är upp till tre personer. Vet inte vad du har emot BR-båtar.

Tidigare hade jag en 50hk 4-t på den men nu en 70+ 4-t (lätt trimmad/optimerad 70 hk). Enda nackdelen med den större snurran är att den blir lite tung i aktern - eller så har jag blivit tyngre ;) .

Yamarin bygger/byggde bra båtar men mycket beror på vilka vatten man vill färdas i och hur bekvämt man vill åka.

Var håller du till?

Välkommen till MG!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...