Adhdh2o 0 Postad tisdag kl 14:34 (redigerade) Har fastnat för Anytec's båtar, och gillar A27 skarpt, men egentligen vill vi(frugan....) ha hytt. Är sedan tidigare van vid våran Buster XXL's kapell, och den ger, naturligt nog, inte samma ombonade känsla som en hyttbåt. Det känns mer som att sitta i ett litet, dragigt, 2-manns tält..... Därför kör jag mest med kapellet nere, och därför vill frugan ha hytt. Men, en A27 är ju betydligt större också invändigt än våran XXL. Blir den därför lite mer ombonad och trevlig, också med kapellet uppe, än XXL? Ni som har, eller provat, A27, funkar den bra med kapellet uppe, med tanke på ljud, värme, hur utsikten blir, osv? Lite dum fråga, men då vi måste resa ganska långt för att titta på en A27, och ej heller hittat något 747 till salu, så är alla delade erfarenheter till stor hjälp. Tack på förhand. Redigerad tisdag kl 14:35 av Adhdh2o Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 7 Postad tisdag kl 15:54 Lyssna på frugan..... Hyttbåt är nr 1 Har själv en Jeanneau 695. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad tisdag kl 17:10 En "hyttbåt" med stort soltak kanske är medelvägen? Flipper 880/900 ST, Axopar 28 AC, ...... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Portland 4 Postad tisdag kl 17:34 Nej Man blir aldrig nöjd av alternativ två. I just detta fall är det ju dessutom en hel del pengar "på spel"... då är det väl extra viktigt att bli nöjd? Nu var det väl iofs inte du som skulle bli nöjd... utan frugan... och det kan i många fall vara än viktigare. För ja, man skall gå på det man VILL ha, annars kommer man ångra sig varenda gång man ens ser grejerna... I just detta fall... kapell eller hytt... kapell är en nödlösning ruffiga sommardagar medan en hytt är en permanent sak året om. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alanningen 203 Postad igår kl 06:34 Varför inte en A27C i så fall? Finns beg på neetivene.fi. Strax under 1,3 mkr, endast 89 tim, inkl trailer. För att svara på din fråga: Nej, kapell är alltid kapell och blir aldrig detsamma som en hytt. Personligen hade jag tittat på en Arronet. De är lite mer arbetsbåt-stuk, men väldigt bekväma och framför allt tysta i hytten under gång. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad igår kl 12:51 Jag bytte från DC till Kabinbåt för 2 år sedan. har inte ångrat mig en dag. Svensk sommar är inte som man tror, den är kall och blåsig. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adhdh2o 0 Postad igår kl 12:57 Tacker för alla svar, det ser ut som man inte ska fira på kravet om hytt... Och tipset angående Arronet ska jag följa upp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser