Cam72 64 Postad 2 timmar sedan Hej Jag lyfte i höstas av drevet från vår Orrskär 850 med Kad42 då jag upptäckte att det läckte olja ur en por samt att det är dags att byta bälgar. jag kommer i samband med detta fräscha upp drevet då det utsatts för ett antal olika sorters färg genom åren, där mycket som släppt och sitter löst. Det kommer komma en del frågor efter vägen men jag tänker att jag börjar med ett par. Tråden klassar nog in under både Motorbåt och Bygg och renovering men väljer att lägga den här tillsvidare. 1. jag har noterat att jag har en förlängning på 10cm på drevet, märkte det då jag fick i ca 3.1 liter istället för 2.7 eller vad det ska vara annars. Funderade inte så mycket på det men har nu noterat att de flesta andra båtar har skeddan i samma nivå som botten, min ligger då ca 10cm under. Se bild. vad tror ni, har man monterat något ihop plockat eller finns det någon anledning till förlängningen? Vad kan detta ge för köregenskaper jämfört med utan? Jag upplever båten som ”vinglig” när jag ligger i plan. vi börjar så. vh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser