Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
skippeer

Produktutveckling inte alltid bra för kund - frisörblandare

Rekommendera Poster

Jag gillar enspaks vattenblandare med en pip så när jag för några år sedan köpte en segelbåt med en frisörblandare med 2 kranar byttes den raskt ut.

(En fördel med enspaks reglage är att det är enklare att hushålla med vatten.)

I somras noterade jag att toakranen (MD61301) ibland droppade förmodligen pga förkalkning.
Eftersom jag har bytt blandarkägla på tidigare båt trodde jag att det skulle gå bra att skruva av den stora toppmuttern men det gick inte som planerat.
Tidigare modell hade en metallmutter som gick att ta loss med shiftnyckel, min nya blandare hade produktutvecklats => plastmutter som jag inte kunde får loss mha shiftnyckel.

Blev att köpa en 27 mm hylsa för en mindre förmögenhet.

Nu vet jag hur blandarens insats/käglan ser ut och vågar beställa en ny.
https://www.barka.it/en/ceramic-cartridge/839-cart-67.html

IMG_2484.JPG

IMG_4540.jpg

Kägla_frisörblandare.jpg

image.png.56c631c15ca5ff97ffc3cbffb03d176c.png

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta är ytterligt irriterande. Produkter, på alla områden, blir generellt allt sämre. Samtidigt som det mesta skenar i pris. Metall byts mot plast. Bra plast ersätts med dålig plast. Jag har bytt blandare tre ggr i min husvagn på kort tid. Bara skräp. 

Titta bara på dagens plastdunkar för vatten och bränsle. Rena skräpet som ofta går sönder så fort man börjar använda dem! Materialet verkar vara ungefär en tredjedel så tjockt som förr i tiden.

Jag håller hårt i de gamla, bra dunkar jag har. Är så trött på skräpprodukter som ändå är hutlöst dyra. Bojkottlistan blir bara längre och längre..... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...