skippeer 422 Postad söndag kl 15:06 (redigerade) Jag gillar enspaks vattenblandare med en pip så när jag för några år sedan köpte en segelbåt med en frisörblandare med 2 kranar byttes den raskt ut. (En fördel med enspaks reglage är att det är enklare att hushålla med vatten.) I somras noterade jag att toakranen (MD61301) ibland droppade förmodligen pga förkalkning. Eftersom jag har bytt blandarkägla på tidigare båt trodde jag att det skulle gå bra att skruva av den stora toppmuttern men det gick inte som planerat. Tidigare modell hade en metallmutter som gick att ta loss med shiftnyckel, min nya blandare hade produktutvecklats => plastmutter som jag inte kunde får loss mha shiftnyckel. Blev att köpa en 27 mm hylsa för en mindre förmögenhet. Nu vet jag hur blandarens insats/käglan ser ut och vågar beställa en ny.https://www.barka.it/en/ceramic-cartridge/839-cart-67.html Redigerad söndag kl 15:16 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Till_havs 4 Postad 21 timmar sedan Detta är ytterligt irriterande. Produkter, på alla områden, blir generellt allt sämre. Samtidigt som det mesta skenar i pris. Metall byts mot plast. Bra plast ersätts med dålig plast. Jag har bytt blandare tre ggr i min husvagn på kort tid. Bara skräp. Titta bara på dagens plastdunkar för vatten och bränsle. Rena skräpet som ofta går sönder så fort man börjar använda dem! Materialet verkar vara ungefär en tredjedel så tjockt som förr i tiden. Jag håller hårt i de gamla, bra dunkar jag har. Är så trött på skräpprodukter som ändå är hutlöst dyra. Bojkottlistan blir bara längre och längre..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser