Rib-DC 0 Postad 31 December , 2024 Hej, jag behöver byta fördelarlock, rotor, tändkablar och tändstift på min Mercruiser 260 V8 och tänkte försöka ge mig på det själv nu under vintern. Har inte tummen mitt i handen men också ovan att skruva båtmotor :) Finns det något speciellt jag ska tänka på kring ovan innan jag ger mig på det? Finns det ngn beskrivning man kan tillgå för att göra det helt rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 804 Postad 31 December , 2024 5 timmar sedan skrev Rib-DC: Hej, jag behöver byta fördelarlock, rotor, tändkablar och tändstift på min Mercruiser 260 V8 och tänkte försöka ge mig på det själv nu under vintern. Har inte tummen mitt i handen men också ovan att skruva båtmotor Finns det något speciellt jag ska tänka på kring ovan innan jag ger mig på det? Finns det ngn beskrivning man kan tillgå för att göra det helt rätt? 1. Rätta verktyg är mitt första tips. 2. Märk upp alla tändkablar så du vet vilken som ska sitta vart. 3. En gummislang som du kan sätta på den övre delen på tändstiftet, underlättar när du ska skruva in dom och du får gäng. 4. Köp inte piratdelar, utan använd original. Sen finns det tusentals videos på tex. Youtube, här är en, bara sök så löser du detta: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser