JamesDemir 0 Postad igår kl 11:02 Hej! Jag har installerat elvinsch på trailern, men vinkeln till båtens ögla är ganska brant (vinschen sitter lågt). Se bild för detaljer. Tips och råd? Tack! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad igår kl 13:40 (redigerade) Vänd winchen 90 grader åt vänster. Montera ett linhjul eller block (det röda) ovanför winchen. Trä winchlinan över linhjulet och till båtöglan. Så hade jag löst det... Har du ingen egen svets... Förbered allt och dra till nån som svetsar. Kanske t o m Industriprogramnet på nån Gymnasieskola. Redigerad igår kl 13:41 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 2 timmar sedan För det första är ju vinkeln bara "för brant" när fören är nära winchen så vad är igentligen problemet? När båten ligger i vattnet kommer du att kunna dra upp den utan problem. Det är bara sista biten den kan behövas en extra knuff? Annars: Gör det enkelt. Fäst ett rep i knapet i aktern. Dra det fram runt fören och till knapet på andra sidan i aktern. Fäst krokem i repet. Då får du fästpunkten ovanför oranga gummibiten på släpet. Hoppas du förstod hur jag menade? // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 473 Postad 10 minuter sedan 2 timmar sedan skrev Wergis: För det första är ju vinkeln bara "för brant" när fören är nära winchen så vad är igentligen problemet? Håller med! Det är ju bara precis på slutet vinkeln blir lite fel. Båten ska ju ändå lastsäkras och inte bara hänga i vinschen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser