THj 0 Postad 2 December , 2024 Någon som vet vilken båttyp det här är? Den är ca17fot, lik en Fjordling. Den saknar märkplåt eller något som avslöjar ursprung. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ancken 1 Postad 10 timmar sedan Hej! Båten är en Carita HT, byggd i Åbo, Finland på 1960-talet av Fiskars Åbo Båtvarv. Det ser ut som om någon har kortat ner kabinen, men på ett sätt som troligen kan återställas till sitt ursprungliga skick med lite glasfiberarbete. Jag har en under renovering just nu. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
THj 0 Postad 8 timmar sedan Tack för info. Jag har varit inne på Norsk Herwa, men ditt tips är nog mer mitt i prick. Kan det ha funnits olika modeller på kabinen? Annars väldigt proffsigt avkortad. Jag är tveksam till att återställa. Jag håller också på att renovera med nya durkar, sittplatser mm som saknades. Funnen och köpt rätt övergiven från en båtklubbs uppläggningsplats med en Suzuki 55hk 1991 med lite oklar funktion. Borde kunna bära en lite större maskin. Tack igen //THj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser