Burktant 0 Postad 3 timmar sedan Skulle bygga en liten 2.5 meter båt/kajak och har gjort formen klar, nu skulle jag lägga på polyestern/mattan men läste igår att cellplast inte tål polyester. Vad göra? det är vanlig vit grovkornig cellplast som denna https://www.byggmax.se/cellplast-s100-eps Kan jag täcka med målarfärg först eller kanske silvertejp? Eller funkar det med den blå eller rosa cellplasten istället? Har redan köp matta och polyester för 1600kr så känns lite onödigt om det inte skulle gå att använda. En annan fråga jag har är om jag kan hålla till inomhus, gissar det kommer lukta en stund eller kommer lukten sätta sig precis som röklukt gör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 582 Postad 2 timmar sedan Epoxy ska fungera på cellplast. Enda nackdelen är att det är jäkligt dyrt jämfört med polyester. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Burktant 0 Postad 2 timmar sedan 6 minuter sedan skrev Boanjohan: Epoxy ska fungera på cellplast. Enda nackdelen är att det är jäkligt dyrt jämfört med polyester. Jo jag vet att epoxi funkar men har ju redan flera kilo polyester jag ville använda ä, samt att matta inte funkar med epoxi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 26 minuter sedan Jag gjorde en kättingsbox av polyester och matta på en hanform av cellplast/frigolit för ett antal år sedan. Jag limmade då först stora sjok av aluminiumfolie över formen och lade sedan släppmedel på folien före plastning. Det funkade bra, men jag hade inga stora krav på finish. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser