jan00andersson 3 Postad 25 November Ska byta ut mina gamla instrument. Finns det någon här som har erfarenhet av Raymarines i70S instrument. Har läst nånstans att dom funkar dåligt med polariserade glasögon stämmer det? Ge era synpunkter o erfarenheter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 906 Postad 25 November 5 timmar sedan skrev jan00andersson: Ska byta ut mina gamla instrument. Finns det någon här som har erfarenhet av Raymarines i70S instrument. Har läst nånstans att dom funkar dåligt med polariserade glasögon stämmer det? Ge era synpunkter o erfarenheter Jag har I70 (inte I70s..) och de är väldigt lika I70S. Jag har normalt polariserande solglasögon. Polariseringen på mina solglasögon och instrumenten ligger nittio grader förskjutna. Det medför att skärmen tonar ut om jag vrider huvudet nittio grader. Vid liten lutning så blir det mest lite störigt. Jag har inte upplevt att det har varit så allvarligt att jag inte kunnat använda instrumenten. Det är lite dålig coating på I70 som jag hoppas de förbättrat på I70S. Mina har blivit rätt flammiga i displayen efter 13 säsonger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 64 Postad 27 November I princip alla instrument som inte är analoga funkar väl dåligt i vissa vinklar om man tittar genom polariserande glasögon. Byt glasögon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 27 November Jag har i70s, polariserande solbrillor och segelbåt. Enda problemet som uppstår är vid bidevindssegling/rejäl krängning, då skärmen kan bli svart. Men det löser man lätt genom att lägga huvudet lite på sned. Läsbarheten från sidovinklar upplever jag som god. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser