jan00andersson 0 Postad 3 timmar sedan Finns det någon vänlig själ här som kan hjälpa mig med hur jag ska planera samt lägga till för delar i ett nytt elsystem i min Scanmar 33, så att det fungerar som det ska? Som det är nu så behövs det städas upp o bytas ut grejor pga ej fungerande/föråldrade. Vad ska jag göra om jag vill byta ut batteribanken till litium? Har tittat på scheman i SXK pärmen, Sutars/Skyllermark mm. Är det någon som har ett färdigt schema dom kan/vill dela med sig av, som jag kan ha som grund? Det som jag har identifierat hittills är: Batterier: 2st Tudor TR350 80Ah + 2st Varta LFS 75Ah (inget skiljerelä eller skiljebrytare) . (Ska så småningom även installera solceller) Laddningsregulator: NAPS MaxPower Batteriövervakning: PulsOtronic Battman2 Motor: Ny 2018 Yanmar 3YM30AE med 125A generator Värme: Wallas 3000D Gasollarm: Nexa MTG-3000H Kylskåp: 1st Supercool LK-03. 1st Isotherm ASU 3251SP Navigering: Raymarine Axiom 7 Gammalt Silva Nexus system med logg,vind, djup , dåligt och fungerar ej. (Ska uppgradera till nytt Raymarin system med NMEA nätverk) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser