patrikflink 782 Postad 4 timmar sedan Ska ha nya skivor i taket och klä om, hittar bara hos Bauhaus 4mm i större mått, 1220x 2440mm. Mina skivor är idag är 1100mm x 2500mm och är 3mm. Vi försökte rädda dom vi har, men ett jäkla jobb med att få bort limmet. Det räcker med att vi har hållit på 2 dagar med skrovets insida (ska byta beklädnad). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 4 timmar sedan Klart övrigt iallafall med satans lim från helvetet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 718 Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan skrev patrikflink: hittar bara hos Bauhaus 4mm i större mått, 1220x 2440mm. Har Du kollat med Calexico Wood? Jag har köpt en del skivor av dem och många av deras skivor har måtten 1220x2500. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 3 timmar sedan 3 minuter sedan skrev Volvo_Penta: Har Du kollat med Calexico Wood? Jag har köpt en del skivor av dem och många av deras skivor har måtten 1220x2500. Nopp. Gjorde bara en snabb koll på våra lokala firmor, Byggmax, Woody, Optimera och XXL Bygg. Ingen hade dessa storlekar enligt hemsidorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 3 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan skrev patrikflink: Vi försökte rädda dom vi har, men ett jäkla jobb med att få bort limmet. Varmluftspistol och en spackelspade tror jag är bäst. Redigerad 3 timmar sedan av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 718 Postad 3 timmar sedan 6 minuter sedan skrev patrikflink: Nopp. Gjorde bara en snabb koll på våra lokala firmor, Byggmax, Woody, Optimera och XXL Bygg. Ingen hade dessa storlekar enligt hemsidorna. Tidigare hade Erlandson Trade lite udda dimensioner på plywood, men senast jag kollade hade de som störst 1220x2440. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan skrev Mackey: Varmluftspistol och en spackelspade tror jag är bäst. Testade aceton, verkar nästan som om det har sugit in i trät. Går att få rent det med ett x antal liter och kilometervis med papper. Tveksam om varmluftspistol kommer att hjälpa. Men tack ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan skrev Volvo_Penta: Tidigare hade Erlandson Trade lite udda dimensioner på plywood, men senast jag kollade hade de som störst 1220x2440. Då det är läktat så kan jag nog skarva och lägga en bit ovanpå, men väldigt irriterande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 2 timmar sedan Har du provat med en multimaskin, typ Fein, och ett skrapblad, dvs ej ett sågblad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 1 timme sedan 7 minuter sedan skrev 1stPeregrine: Har du provat med en multimaskin, typ Fein, och ett skrapblad, dvs ej ett sågblad? Körde med en sån på skrovsidorna, har ej testat på skivorna. Fungerade bra på skummet, men ej på limmet. Färgborttagningsmedel och aceton tvätt var kuren där iallafall. Är väl något riktigt bra lim tiden 1994 från fabriken i England. Men skummet hade torkat, därför gör vi denna apparat, hängde och var lös lite överallt. Orkar inte göra rent, känns i axlar och ryggen nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser