Peterandersson216 0 Postad igår kl 03:43 (redigerade) Hej. Jag hoppas att få lite tips och svar på några frågor. Jag har tänkt att ge mig ut på en liten seglats 2026 som beräknas ta ca. 3-4 år. Jag har tänkt att köpa mig en mindre / äldre båt på ca. 30 fot som har ok utrymmen med 2 hytter, toalett, ståhöjd mm. Ingen långkölad. Pris upp till 250 tkr + 150 tkr i utrustning / uppgradering. Den behöver även vara smidig att segla ensam. Jag har funderat på en Maxi95 men vet inte hur tåliga de är på överseglingar. //Peter Redigerad igår kl 03:46 av Peterandersson216 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 290 Postad 12 timmar sedan Boström 31 är en bra och stabil båt. Ståhöjd beror såklart på hur lång du är, jag vet inte höjden på Boström. Den ger dig också troligen mer pengar över för den utrustning du vill ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peterandersson216 0 Postad 11 timmar sedan Jag hade en B31 för många år sedan, en bra och stabil båt men saknar 2 separata hytter. Bara stickkoj. Eftersom jag räknar med att ha med 'gäster' under delar av seglatsen är det ett krav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser