transalp01 0 Postad 18 Augusti , 2005 Jag skall köpa en båtvagn där båten skall ligga över vintern. Mitt försäkringsbolag kräver klass 3 lås men jag har svårt att hitta något lås för släpvagn som jag tycker ser bra och smidigt ut och samtidigt är klass 3. Hur låser ni andra era vagnar på vintern och på sommaren? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 18 Augusti , 2005 Jag plockar bort hjulen och pallar upp vagnen, visst tjuven kan att ha hjul, hjulbultar och domkraft med sig men det förvårar en hel del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 18 Augusti , 2005 Tar bort hjulen och pallar upp vagnen, sätter på enkelt (Biltema) lås på kopplingen. Tar bort vinschen. Allt för att försvåra. Har gått bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chris87 0 Postad 18 Augusti , 2005 Köp ett ALKO lås. Det kan sitta på året runt. Enda nackdelen är att man behöver byta kulhandske, men den medföljer. Kostar runt 1000kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bamse Postad 18 Augusti , 2005 Jag har svetsat fast kulhandsken (går ju annars att skruva av lätt med batterimutterdragare ock ersätta med en annan som man har med sig) ock låst med Billock-lås. Samtliga rullar är svetsade i bulterna så att det krävs vinkelslip eller åtminstånde verktyg om man ska tjuva. På sommern låsar jag med härdad kätting samt klass3 lås genom fälg o ram alt. skruvar jag bort ett hjul o pallar upp. Mycket besvär men tyvärr nödvändigt om man vill besvära för tjuven. BAMSE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser