Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
oh2000

Ryds 650VI DC saknar kök

Rekommendera Poster

Undrar varför Ryds 650VI DC ej utrustas med kök? Konstigt, annars verkar den vettig.

Man kan välja till en kyl, men den saknar spis och vask.

Finns det alternativ på marknaden att eftermontera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl en allmän trend senaste åren att pentryt skall bort från de små daycruiserna. Jag har läst båttester tio år tillbaka där båttestarna är negativa till bekvämligheter. 
Båtarna skall bara köras fort i hög sjö med kompisarna och ha fina skrov. Gärna utan väderskydd. Jag tror man har siktat in sig på kunder som redan har en sommarstuga i skärgården och skall bara ut och bada. 

I den här jämförelsen mellan Ryds 650 och Yamarin 67 så nämns inte ens pentryt och att Yamarin har ett men inte Ryds.

https://www.batliv.se/reportage/batliv-testar-ryds-650-vi-dc-mot-yamarin-67-dc/

Min bild av båtutvecklingen är att det går trender i vilka funktioner som skall finnas i instegsbåtar. På 70 och 80-talet fick man en familjebåt med mängder av funktioner på 6.5m.

Mot slutet at 00-gick båtindustrin dåligt och många tillverkare började ta bort saker som kostade pengar som inombordare, toaletter och pentry, i korta båtar. Några av sista märkena som kämpa var Ryds och Aquador.

Mitt tips att titta på lite äldre båtar om du har tänkt att bo i båten. Ryd 23 DC har nog lite mer bekvämligheter. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...