dawe_a 2 Postad 3 November (redigerade) Hejsan! Har precis tagit ur spridarna för översyn, tänkte lyxa till det med nya spetsar och ser då i den tekniska datan att själva spridaren är samma för TAMD41b som för TAMD41P, KAD43 osv men spridarspetsen skiljer. DLLA 145P 394 i senare versionen 41P mfl och DLLA 140P 196 i min 41B Båda sitter i spridaren Bosch KBAL 72 P23 Spetsarna kostar lika mycket, det finns väl ingen anledning att inte välja dom senare uppdaterade / spetsarna med högre kapacitet och förmodligen fler fördelar? För övrigt är ju motorerna likadana med likadan bränslepump etc. Redigerad 3 November av dawe_a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 247 Postad 4 November Jag hade inte chansat på att byta ifrån den uppsättning som VP valt i grunden. Om VP inte har kommit med någon servicebulletin om att 41B ska förses med spridare av annan modell. Bytade alla 6 på min AD41B anno 1990 (finns i tråd på MG om en Nimbus29C). 196 spetsen av Bosch i orginalampuller med obrutna förseglingar inköptes i något baltikumland via ebay. Har för mig att det var en lastbilsfirma. Motorn minns jag gick betydligt bättre på tomgång och rök mindre. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dawe_a 2 Postad 10 November 2024-11-04 vid 01:00 skrev NW355: Jag hade inte chansat på att byta ifrån den uppsättning som VP valt i grunden. Om VP inte har kommit med någon servicebulletin om att 41B ska förses med spridare av annan modell. Bytade alla 6 på min AD41B anno 1990 (finns i tråd på MG om en Nimbus29C). 196 spetsen av Bosch i orginalampuller med obrutna förseglingar inköptes i något baltikumland via ebay. Har för mig att det var en lastbilsfirma. Motorn minns jag gick betydligt bättre på tomgång och rök mindre. Du har säkert rätt.. beställt sex nya 196 spetsar ifrån lettland tack. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser