dawe_a 0 Postad igår kl 19:17 (redigerade) Hejsan! Har precis tagit ur spridarna för översyn, tänkte lyxa till det med nya spetsar och ser då i den tekniska datan att själva spridaren är samma för TAMD41b som för TAMD41P, KAD43 osv men spridarspetsen skiljer. DLLA 145P 394 i senare versionen 41P mfl och DLLA 140P 196 i min 41B Båda sitter i spridaren Bosch KBAL 72 P23 Spetsarna kostar lika mycket, det finns väl ingen anledning att inte välja dom senare uppdaterade / spetsarna med högre kapacitet och förmodligen fler fördelar? För övrigt är ju motorerna likadana med likadan bränslepump etc. Redigerad igår kl 19:47 av dawe_a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 232 Postad 23 timmar sedan Jag hade inte chansat på att byta ifrån den uppsättning som VP valt i grunden. Om VP inte har kommit med någon servicebulletin om att 41B ska förses med spridare av annan modell. Bytade alla 6 på min AD41B anno 1990 (finns i tråd på MG om en Nimbus29C). 196 spetsen av Bosch i orginalampuller med obrutna förseglingar inköptes i något baltikumland via ebay. Har för mig att det var en lastbilsfirma. Motorn minns jag gick betydligt bättre på tomgång och rök mindre. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser