Hybro 1 147 Postad 6 November Och för att kontrollera att glödstiften fungerar, häng på din tångamperemeter inställd på DC A (och tryck reset första gången) på en kabelanslutning till ett stift åt gången. Glöda med nyckel i glödlägen bara så kort att du hinner läsa av värdet för varje mätning. Återkom med dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 147 Postad 6 November Det kan inte vara omöjligt att koppla just glödningsfunktionen på en separat Tryckknapp. Som du bara ska trycka på när du ska glöda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 147 Postad 6 November Lampan för glödning ska bara glöda när du aktiverar glödning max 10 sekunder åt gången. Lyser lampan konstant när du sätter på tändningen, är det stor risk att glödstiften bränts sönder! Men det kollar du med mätningen jag föreslog ovan. Om motorn startar, så stäng strax av och fixa kylning med glykolblandat vatten, annars blir motorn överhettas snabbt. Pumpar behöver vatten annars går de sönder. Det går bli nästa projekt att lösa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lastbilslars 0 Postad 6 November Super tänker nu att jag ska mig lite tid och läsa , skriva ner allt och verkligen ta in de sen systematiskt felsöka motorn , vad tror du är de någon idé att jobba med båten nu på vintern eller ska man ta de på våren , nu är försig vädret kanske behaglig ännu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 147 Postad 6 November Det vore väl fint om Du fick motorn att hoppa igång. En sidofråga. Har du värmeväxlare för kylning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser