Lennart58 0 Postad 20 Oktober , 2024 Bytte impeller och därmed hade jag bort växelhuset, efter jag monterat tillbaka växelhuset märkte jag att axeln för växelföraren hade åkt upp en 1-2 cm. Fick tillbaka den i rätt läge, körde motorn i nerfällt läge med vatten kopplat, allt såg perfekt ut, växlar gick i lätt. Nöjd och skulle tilta upp motorn och var klar, då hällde det ut motorolja ur motorn. När jag kikar så ser det ut att komma från övre änden på växelföraren, finns det någon packning eller liknande i överändan som man kan förstöra eller .. Som info, har även bytt olja i motorn och oljefilter, det läcker inte runt oljefiltret, det kommer definitivt under motorn och allt jag kan se pekar på växelföraren efter att jag kollat runt motorn någon timma ... /Lennart brodin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lennart58 0 Postad 21 Oktober , 2024 16 timmar sedan skrev Lennart58: Bytte impeller och därmed hade jag bort växelhuset, efter jag monterat tillbaka växelhuset märkte jag att axeln för växelföraren hade åkt upp en 1-2 cm. Fick tillbaka den i rätt läge, körde motorn i nerfällt läge med vatten kopplat, allt såg perfekt ut, växlar gick i lätt. Nöjd och skulle tilta upp motorn och var klar, då hällde det ut motorolja ur motorn. När jag kikar så ser det ut att komma från övre änden på växelföraren, finns det någon packning eller liknande i överändan som man kan förstöra eller .. Som info, har även bytt olja i motorn och oljefilter, det läcker inte runt oljefiltret, det kommer definitivt under motorn och allt jag kan se pekar på växelföraren efter att jag kollat runt motorn någon timma ... /Lennart brodin Finns det något precis ovanför växelföraren som man kan förstöra om den åker upp en bit ? När jag bytte olja i motorn fyllde jag 2mm ovanför oljestickan högsta nivå då jag hade glömt att fylla oljefiltret med olja, tänkte att då blir det perfekt när jag startar den, kan det spränga något ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lennart58 0 Postad 22 Oktober , 2024 Lyckade ta en bild igår och kan se att jag lyckats göra hål i precis ovanför växelföraren när jag drog fast växelhuset och tydligen inte fått växelföraren att passa i växelhuset. Dock vet jag inte vad det är för typ plåt/motor blocks del ovanför. Ser ut att vara en separat del som är fastskruvad i blocket, vet någon vad det är så tar jag gärna emot tips då jag har svårt att hitta den delen på sprängskisser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 973 Postad 22 Oktober , 2024 2 timmar sedan skrev Lennart58: Lyckade ta en bild igår och kan se att jag lyckats göra hål i precis ovanför växelföraren när jag drog fast växelhuset och tydligen inte fått växelföraren att passa i växelhuset. Dock vet jag inte vad det är för typ plåt/motor blocks del ovanför. Ser ut att vara en separat del som är fastskruvad i blocket, vet någon vad det är så tar jag gärna emot tips då jag har svårt att hitta den delen på sprängskisser Visa bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser