Gå till innehåll
onsdag 16 oktober 2024
auxvoice

Amerikanska båtmärken - Bästa - Sämsta

Rekommendera Poster

Är intresserad av amerikanska båtar runt år 1990-2015 och försöker få en uppskattning av vilka som är bra märken och vilka man ska hålla sig borta från. Har ni någon erfarenhet av något märke?

 

Cobalt, rinker, Searay, fourwinns, regal, maxum, stingray, chaparal, Glastron, Mariah, Sunseeker, Larson, Chris craft, Scarab, Wellcraft  Mfl.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en gammal Sea Ray en gång. Båten i sig var helt okej om man bortser från alla ålderskrämpor och allmänna slitdelar som behövde bytas ut, men det var inte Sea Rays fel. Jag upplever att Sea Ray har bra rykte och att man får förhållandevis mycket båt för pengarna, även om det inte är något premiummärke. Chris Craft är en klassiker och du får betala därefter. Bayliner har väl däremot ganska dåligt rykte, om det är välförtjänt eller ej vet jag faktiskt inte.

 

Övriga märken har jag ingen direkt uppfattning om mer än att flera av dem brukar köras av folk som ser ut som Jan Emanuel och/eller har en rätt flexibel uppfattning eller kunskap om beteende på sjön. Speciellt om de är stora och har kraftiga motorer.

 

Väldigt fördomsfullt, jag vet, men alla fördomar har en gnutta sanning i sig. Fördomen stämde dessutom på mig, jag hade min amerikanare när jag var ny och okunnig på sjön 😂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...