JamesRVS 2 Postad 14 Oktober Hej alla någon som vet eller känner igen de här kablar? de sitter baksidan vid motorn. en av de gröna går till oljetryckmätare. De andra vet jag ej väldigt svårt att lista ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 14 Oktober Är kablarna inkopplade någonstans i andra änden? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 14 Oktober 2 timmar sedan skrev JamesRVS: Hej alla någon som vet eller känner igen de här kablar? de sitter baksidan vid motorn. en av de gröna går till oljetryckmätare. De andra vet jag ej väldigt svårt att lista ut. Din båt är den enda i hela världen som kablarna ser ut så där så du måste själv följa dom och kolla vad dom är kopplade till. Om du inte förstår själv, ta hjälp av en kamrat med motor/båtel kunskaper. 2 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 14 Oktober (redigerade) 3 timmar sedan skrev Rascal: Din båt är den enda i hela världen som kablarna ser ut så där så du måste själv följa dom och kolla vad dom är kopplade till. Om du inte förstår själv, ta hjälp av en kamrat med motor/båtel kunskaper. Däremot finns det säkert många hundratusentals håtar med liknande välplanerad och tydligt uppmärkt kabeldragning. Vi har en av dem! Tips Gör inget alls om allt fungerar. Om du vill göra något fast allt fungerar, börja med att rensa bort de kablar som inte är anslutna till något i bägge ändar. Koppla ur kabeln i den anslutna änden först. Det kan vara bra att lämna kvar några kablar för framtida bruk. Sätt en lapp i vardera änden som talar om var andra änden finns. Redigerad 14 Oktober av Mackey 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 64 Postad 16 Oktober Wow, det verkar vara elektriska kablar !!! Forumet här brukar kunna tipsa om det mesta. men här kanske vi behöver lite mer info ?? Jag själv har en svart likt den översta. Den går till vindgivaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser