Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Rivallan

Riwall klubb var är du??

Rekommendera Poster

Har hört att det finns en klubb för oss som har Riwall motorbåt. Skulle så gärna vilja veta hur en Riwall ska se ut och om någon har några smarta tipps på ombyggnad osv.

Tack på förhand Rivallan26.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa om det är detta som du söker!!!

Klicka här

Mirall/Riwall är ju samma båt i stort sett förutom att dom byggdes på olika ställen!!

Har själv en Mirall!!!

Lycka till!!

MVH Morgan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack snälla Morgan, jag hittade riwall på den sida du föreslog, nu ska jag gå in och titta vad det är.

Kram kram 20.gif Rivallan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Rivallan!

Som sagt var du hade fått adressen såg jag till våran info sida för Riwall/Mirall båtar. Där finns väldigt mycket matnyttigt info ritningar info bilder mm.

Gå gärna med i våran klubb här på maringuiden  http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=101  

Äger själv en Riwall 26 från 81 som jag håller på att totalrenovera så är det något du undrar över så hör gärna av dig.

Mvh Riwallen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst samma skrov men olika inredningar för att vara mer nogrann. Mirallen har ju köket på akterdäck medans Riwallen har den i salongen bl.a.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, men jag tänkte på skrovet jag!!!!      8.gif

Sen har jag sett en Riwall båt med köket på insidan oxå för den delen!!!    2.gif

// Morgan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Riwallen för hjälpen, känns bra att ha blivit medlem i klubben.Tack även ;organ för hjälpen att hitta in.

Jag håller på att sy nytt kapell till våran RONJA (riwall 26) är det någon som har något smart tipps om hur det ska vara utformat? Tänkte sätta dragkedjor på sidorna för att kunna fälla upp både i aktern och på sidor. Finns det andra smarta t

tipps?14.gif  Hälsningar Kerstin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du sätter dragkedjor på sidorna kräver jag att du sätter fönster där med så att du får bättre utskikt från akterdäck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men min tanke var att man skulle kunna fälla upp kapellet på halva sidorna och i aktern för att få taket kvar som solskydd, vist kan man sätta fönster där också, men fönstret i aktern är så stort så det räcker egentligen för ljusinsläpp.

21.gifHälsningar Kerstin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska själv byta kapell i vinter och jag ska sätta på sidorna pga att jag vill kunna sitta på akterdäcket när det regnar och se åt alla håll. 

Vilken färg ska du ta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är blåoman så det blev blått. Du sådde ett frö i skallen på mig, det blir nog rutor på sidan också, det verkar vettigt. När det är färdigt ska jag lägga in en bild så får du se hur hon ser ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att man kan hjälpa till. Är väldigt nyfiken på hur det kommer att bli. 

Bild på pärlan. Utan kapell (som du ser)

post-6811-1394234459,0223_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...