Lillsven 3 Postad 11 Oktober (redigerade) Hej! Till min Wallasvärmare rekommenderas Esso blå som bränsle men det går ju inte få tag på. Vad kör ni med för bränsle i era värmare? Har någon testat Biltemas Campingparaffin eller är deras lysfotogen bättre? Mvh Redigerad 11 Oktober av Lillsven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 477 Postad 11 Oktober Campingparafin från CirkleK är det Wallas rekommenderar. Lysfotogen eller lampolja är ingen bra ersättare eftersom den produkten är gjord för att lysa och för att lysa måste det bildas sotpartiklar vid förbränningen. Sot vill man inte ha i sin värmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LRZ 11 Postad 11 Oktober Fixade min gamla Wallas 1800b i Juni... Den startade och gick fint på över 20 år gammal fotogen, Bränslet var blått.... om det verkligen var Esso Blå är jag dock inte säker på... Men vad jag däremot vet att värmaren nu går alldeles utmärkt med Campingparafin ifrån Biltema... Dock så hoppas jag på att kunna hitta billigare likvärdig fotogen inför framtida vintersegling... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillsven 3 Postad 11 Oktober Utmärkt, tack för svar. Då testar jag med Biltemas Campingparaffin! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser