Anton123 0 Postad 8 Oktober Hej! Stångat mig galen på denna motor, får den inte att gå som jag vill och idéer börjar sina så söker lite stöd. Video: https://youtu.be/9GjAKnLVDtE?feature=shared Tycker den går ojämt på lägre varv, ryker och ryker för mycket och den spottar ut vad jag gissar är oförbränd soppa i avgaserna (blir svart på propeller/gruset bakom. 2takt är väl 2takt, men tycker inte den går korrekt Gissar är det för mycket som är problemet? Nedan är vad jag testat, men kan såklart missat något på nedan så om ni tycker felet bör lösas med något nedan kanske jag behöver ta det en ytterligare vända: justerat tomgång och munstycke likt manual, samt försökt efter bästa prestanda. Kompression kontrollerad jämn och hög Förgasare ultraljudstvättad Flottör inställd enligt manual Flottörnål kontrollerad Kontrollerat bränslepumpsmembran/packningar bränslefilter bytt Tändstift bytta, gnista på båda Nytt bränsle Testat ta soppa direkt ur bränsledunk Testat justera tändning men upplevde ingen skillnad oavsett håll, funderade på att testa stroboskop? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser