Gå till innehåll
tisdag 08 oktober 2024
Lordnigolai

Båtval för jordenruntresa

Rekommendera Poster

Hej!

har bestämt mig att byta upp compisen 28 när jag lärt mig segla hyfsat. Den är på tok för liten för mig och familjen. Tänker även att jag byter båten till en lämpad för havssegling… kom gärna med förslag på båtar, ser gärna att säkerhet och comfort till havs är viktigast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du förtydliga lite så att svaren blir så bra som möjligt. Rubriken tyder på att det är jordenruntsegling på gång medan inlägget handlar om havssegling.

 

Någon eller några dagar på öppet hav, men ändå med möjlighet att få hjälp tycker jag är stor skillnad mot att segla 20 - 30 dygn äver öppet hav helt utelämnad till sig själv och den egna båten. Händer det något är det mest tur om man får hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mackey:

Kan du förtydliga lite så att svaren blir så bra som möjligt. Rubriken tyder på att det är jordenruntsegling på gång medan inlägget handlar om havssegling.

 

Någon eller några dagar på öppet hav, men ändå med möjlighet att få hjälp tycker jag är stor skillnad mot att segla 20 - 30 dygn äver öppet hav helt utelämnad till sig själv och den egna båten. Händer det något är det mest tur om man får hjälp.

Tanken är att när jag byter upp mig till en större båt så vill jag att den skall kunna ta sig över Atlanten och stilla havet etc… hon ska vara stadig på havet och så säker hon kan bli i hårt väder:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...