Gå till innehåll
söndag 29 september 2024
auxvoice

Köpråd båt 5.5-5.99M

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hoppas ni haft en härlig sommar.

 

Jag vet att det finns flera extremt duktiga här inne som har koll på båtar så tänkte därför göra ett försök att ställa min fråga här.

 

+ Jag söker en öppen båt mellan ca 5.5 till MAX 5.99M. Den får alltså inte vara 6M.

 

+ Pris ca 50-200k, kan gå upp i pris viss del. Det gör inget hur gammal den är bara det inte är väldigt gammalt typ 70-80-tal.

 

+ Letar efter någon som är minst godkänd för 6 personer, egentligen är jag i behov av 7st men det verkar svårt att hitta? I varje fall av nyare modeller.

 

+ Det måste finnas körkapell som finns över aktern och där plats för minst 5 personer där om det regnar. Helst 6-7 om man tränger ihop...

 

Bella med U-soffa hade vart perfekt tyvärr är denna någon cm över 6m...

Sitter ni på några tips? 😃

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är haken med 6,00 meter plus?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
16 minuter sedan skrev Kane:

Vad är haken med 6,00 meter plus?

 

Tanken är att jag ska ta betalt för vissa få transporter jag har tid med ibland och på såvis få in en del av bensinkostnaden för mitt egna sommarnöje med båten. Är den 6m måste du ha utbildning som kostar runt 17k plus ytterligare ca 17k om båten går i 35 knop. 

Redigerad av auxvoice

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 568 GTI med akterkapell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med så många förslag, tack för alla! 

 

För att sammanfatta

 

1. Bella 550Br. Går bokstavligen att sitta 7st under kapell vid regn pga L-soffan drömbåt hade vart samma L-soffa/U-soffa likt bella 620dc fast i 5.99cm-format. - över budget, något för liten nära 6m optimalt.

 

2. Silver Shark, Ryds 568 gti, Yamarin 5820/5910 

 

Efterlyser fler båtar med L-soffor/ u-soffor om någon sitter på fler tips. Alt vet båttillverkares hemsidor där de listar gamla modeller likt Yamarin. Att hitta 8 passagerare blir troligtvis svårt i denna klass.

Av någon ledig anledning ska de mest perfekta båtarna jag letar efter vara 6.03-6.15cm typ 😅

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...