Robbie78_c 0 Postad 26 September Hej hej, jag har köpt en Monsun med en gammal gasolpanna i 'pulsomatic pumpande värmepanna' heter den. Jag har försökt prova att starta den enligt föreskriven tändprocedur men den verkar stendöd. Är det nån som vet vart överhettningsskyddet sitter på den. Jag kan inte hitta nåt. Eller nåt annat fel jag kan titta efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 27 September Du kan söka på maringuiden + pulsomatic så får du upp lite gamla trådar som denna om inte @rejas eller @Gaidin har några tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 28 September Jag har tyvärr inga större minnen kvar från min panna, men den står här i garaget om du vill jag skall kolla något. Vet inte om det finns något skydd för överhettning, men det finns ju ett för om det inte brinner, som stryper gasen. Denna överstyr man genom att hålla start-knappen intryckt medan man trycker på tändknappen upprepade gånger. Om pannan tänds så håll start-knappen intryckt ett bra tag innan du släpper den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser