Gå till innehåll
tisdag 24 september 2024

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har 2st Volvo Penta D3 200 installerade i min båt. Har ägt den i ca 1år. Gjorde service i helgen o kom på att jag skulle byta filtren till vevhusventilationen. Till min förvåning så satt det inga filter i "koppen" där de normalt skall sitta. Tydligen har tidigare ägare tagit bort dom. 

Min fråga- varför? 

Eftersom jag hade 2st nya filter så monterade jag dit dessa men jag funderar på varför de var borttagna, kan det va som så att tidigare ägare har tagit bort dom för att inte riskera att de skall "sota" igen och att man får undermålig vevhusventilation??!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så mycket skit i luften ute på sjön.

 

De funkar kanske som nåt skydd så att inte nåt större ska sugas in.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Hybro:

Är väl inte så mycket skit i luften ute på sjön.

 

De funkar kanske som nåt skydd så att inte nåt större ska sugas in.

 

?? Vevhusventilationens filter....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Smeraldo:

Hej.

Jag har 2st Volvo Penta D3 200 installerade i min båt. Har ägt den i ca 1år. Gjorde service i helgen o kom på att jag skulle byta filtren till vevhusventilationen. Till min förvåning så satt det inga filter i "koppen" där de normalt skall sitta. Tydligen har tidigare ägare tagit bort dom. 

Min fråga- varför? 

Eftersom jag hade 2st nya filter så monterade jag dit dessa men jag funderar på varför de var borttagna, kan det va som så att tidigare ägare har tagit bort dom för att inte riskera att de skall "sota" igen och att man får undermålig vevhusventilation??!

Filtren är till för att hindra olja från vevhusventilationen att tränga in i luftfiltret. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...