Gå till innehåll
onsdag 23 april 2025
N_Blomqvist

Vilken båt, och vad krävs? Bo permanent på båt.

Rekommendera Poster

23 timmar sedan skrev skippeer:

Låg profil kan ha sin fördel.

Det är ju bara en fördel om man ska fuska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 4/11/2025 at 11:32 PM, skippeer said:

Om jag seglade i Europa hade jag fixat en adress till ett barn, släkting eller god vän för att slippa drabbas fel av landregler.

Går precis all viktig post från myndigheter, samt räkningar, att ändra om till digitalt, så man får den till datorn och kan sköta den därifrån, istället för i brevlådan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 4/11/2025 at 11:32 PM, skippeer said:

Om jag seglade i Europa hade jag fixat en adress till ett barn, släkting eller god vän ...

Eller som Mackey citerade, skriver sig i en hamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 4/14/2025 at 12:16 PM, Terri said:

Går precis all viktig post från myndigheter, samt räkningar, att ändra om till digitalt, så man får den till datorn och kan sköta den därifrån, istället för i brevlådan?

Det är svårt att svara på. Myndigheter, regioner och kommuner ansluter till en digital infrastruktur som heter Mina meddelanden som ger möjlighet att skicka digital post till medborgarna via t ex brevlådorna Kivra, Billo eller Min myndighetspost. Men vilka verksamheter inom myndigheten/regionen/kommunen som faktiskt använder sig av möjligheten får man nog själv undersöka om man vill vara helt säker. 

Här ser du en lista på vilka i offentlig sektor som kan skicka digital post, men det är alltså inte säkert att de använder sig av möjligheten.
https://www.digg.se/digitala-tjanster/digital-post/vilka-du-kan-fa-digital-post-fran

N.N

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2025-04-14 vid 12:16 skrev Terri:

Kolla upp Billo. Har för mig att de har någon tjänst (minns inte om den är gratis eller kostar) där man kan registrera en alternativ adress till dem vilket innebär att all eventuell fysisk myndighetspost kommer till dem, de skannar in den och du får den också digitalt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...