Rolf_AB 35 Postad 19 Januari Va va motor nr 2 ur 🙌 Och påbörjad 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 251 Postad 19 Januari Ser att du har den gamla typen av oljekylare(fyrkantigt gavellock). Fick för mig att alla KA(M)D hade den nya varianten. Man lär sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dawe_a 4 Postad 20 Januari Kul att följa.. Håller själv på att mecka/täta/förbättra min första marindiesel (41b), Är av uppfattningen att förebyggande underhåll är vägen att gå! Uppskattar alla bilder och info! Varför lyfte du toppen? Läckte packningen? Ska du byta fodersatser ? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolf_AB 35 Postad 20 Januari 2 timmar sedan skrev dawe_a: Kul att följa.. Håller själv på att mecka/täta/förbättra min första marindiesel (41b), Är av uppfattningen att förebyggande underhåll är vägen att gå! Uppskattar alla bilder och info! Varför lyfte du toppen? Läckte packningen? Ska du byta fodersatser ? Mäst för att jag va nyfiken så passar på att byta packningar och foder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dawe_a 4 Postad 22 Januari 2025-01-20 vid 09:34 skrev Rolf_AB: Mäst för att jag va nyfiken så passar på att byta packningar och foder Okej, vilka fodersatser tänker du köpa? hade kanske varit värt att göra ett komptest innan du rev isär allt? Är det bra så är det ju bra och originalfoder kostar flis... 🥴 eftermarknadsfoder verkar vara ett lotteri.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolf_AB 35 Postad 23 Januari (redigerade) 9 timmar sedan skrev dawe_a: Okej, vilka fodersatser tänker du köpa? hade kanske varit värt att göra ett komptest innan du rev isär allt? Är det bra så är det ju bra och originalfoder kostar flis... 🥴 eftermarknadsfoder verkar vara ett lotteri.. Jag köper allt ifrån Volvo Penta eller olsson part Båten har stått stilla i 5 år jag anser att det är lika bra att kolla över allt och byta så många packningar som det går. Det ger Lugn och ro i själen 🙂↕️ Redigerad 23 Januari av Rolf_AB 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dawe_a 4 Postad 23 Januari 42 minuter sedan skrev Rolf_AB: Jag köper allt ifrån Volvo Penta eller olsson part Båten har stått stilla i 5 år jag anser att det är lika bra att kolla över allt och byta så många packningar som det går. Det ger Lugn och ro i själen 🙂↕️ Packningarna håller jag med om 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolf_AB 35 Postad 24 Januari före och efter snart målning 5 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolf_AB 35 Postad måndag kl 16:19 Fick svarva axeltätningar behöver dock göra ett spår för o-ringen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolf_AB 35 Postad tisdag kl 10:15 Då va motorutrymmet målat första lagret 😮💨 Inget roligt jobb ! Men ska bli så skönt att få montera tilbaka alla slangar å kablar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser