nemo7692 0 Postad 21 September Jag har problem med min MB10a! Det är svårt att få ned tomgångsvarvet utan att motorn tjuvstannar! Jag har plockat isär förgasaren gång på gång och försökt rengöra kanaler och munstycken men inget har hjälpt! Motorn gick bra i början av säsongen! Då kunde den gå på 600-700 varv utan att tjuvstanna men sedan började den bråka. Man har fått höja tomgången till ca 1000 varv för att den inte ska tjuvstanna vid manövrering! Då är varvtalet varierande mellan 800 och 1100 har jag missat något med förgasaren Solex 26VBN2! Mvh Nemo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 147 Postad 22 September (redigerade) Och ventilerna är nyjusterade? Tändstiften OK? Avstånd på brytarspetsar OK? Är brytarspetsarna i bra skick? Bra gnista på båda stiften? Går motorn på båda cylindrarna? Ett lurigt fel är om axeln i tändfördelaren är glapp i sidled, radiellt. Redigerad 22 September av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser