fhsp4m 3 Postad 14 September Hej! Styrkabeln har gått av i kassetten under ratten och behöver bytas ut. Tillhör en 2021 Mercury 60 hp. Bild 1: Jag försöker få loss styrkabeln från röret på motorn men den sitter benhårt, går ej att rubba. Några tips? Bild 2: Behöver få loss kassetten under ratten där styrkabeln går in eftersom vajern gått av inuti kassetten, om ingen har något tips hur man ska få ut vajern utan att plocka isär kassetten? När jag plockade bort ratten så sitter den här metalldetaljen kvar. Vet inte vad den heter men menar den räfflade metalldetaljen som sitter närmast plastskyddet det står Ultraflex på. Hur får jag bort den, ska jag skruva eller dra loss den? Ratten satt ovanpå denna fastskruvad med en mutter på bulten som sitter i mitten av metalldetaljen. Mycket tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 14 September Du drar loss den. Men du behöver troligtvis en avdragare, och försök hålla kolla på kilen som sitter i kilspåret. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhsp4m 3 Postad 14 September 2 hours ago, No_jah said: Du drar loss den. Men du behöver troligtvis en avdragare, och försök hålla kolla på kilen som sitter i kilspåret. Tack för svaret! Novis-fråga, vad är en avdragare? Och kilen som sitter i kilspåret, går det att förklara på något annat sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 862 Postad 15 September (redigerade) 2024-09-14 vid 20:45 skrev fhsp4m: Tack för svaret! Novis-fråga, vad är en avdragare? Och kilen som sitter i kilspåret, går det att förklara på något annat sätt? Avdragare Kil eller krysskil - sitter i ett spår på axeln för att rattens vridning ska överföras till axeln En kil kan även se ut så här 68351467913246.avif Redigerad 15 September av Lintott 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser