Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Gäst Janne

Mercury 225 Max 94

Rekommendera Poster

Gäst Janne

Hej!

Har problem med min 225:a , vid ca 1000 varv spottar den och går orent. Motorn går rent under dessa varv och över 1000 varv också...Jag fattar inte vad det kan vara, hoppas att någon kan komma med lite tipps!

en fråga till : är det någon som har någon bra länk till verkstadsmanualer på denna motor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkstadsmanualer tror jag det är svårt att få tag i gratis. Det brukar kosta runt 800 att köpa en sådan om jag inte är helt ute och cyklar...

8.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag GISSAR på att det inte är något direkt fel på din motor. På min 115Hk så gör elektrniken så att den kopplar bort två cylindrar under ett visst varvtal för att spara bensin. Men om jag ligger och kör på precis det varvtalet (1800 i mitt fall) Så spottar o fräser motorn å det grövsta när den inte riktigt kan bestämma sig för om den skall gå på två eller fyra cylindrar. Iofs. tycker jag 1000 rpm låter lite för en sån funktion, men sätter nog ändå en peng på att det är så det är. /B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Janne

Hmmm. ja du skulle nog bli av med dina pengar isåfall 26.gif

Motorn har durat och gått så fint som bara V6:an kan göra!

Har bytt filter och skall nu hälla i en bensintillsatts som sägs kan göra underverk intevet jag?! Om nogon har flera tipps tar jag tacksamt mot dessa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Janne

Gjorde ingen nytta alls! Nu går maskinen urkass från 1000 upp till 2000 varv, sen böjar hon gå någorlunda rent igen, bäst går hon runt ca 3000 varv. Om någon har något bra tipps hör av er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Service manualer:

Kolla om din motor finns med här

Länk

(Service Manual Outline visar innehållsförteckning och röda markeringar länkar vidare till respektive avsnitt)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Janne

Hej på er igen!

Jag tror att jag går bet på detta!! Min fråga till er denna gång är om ni vet någon

som är kanonduktig på mercury 225 black Max 94 i omådet kring Hunnebostrand Smögen ... ja runt där?!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trasigt bensinpumpsmembran? Ibland kan ett trasigt membran göra så att motorn surar på låga varv för att det läcker bensin från pumpen in i vevhuset. Vid större pådrag orkar motorm elda upp det extra bränslet och går renare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...