Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
jorgenkarls

Vinterförvaring

Rekommendera Poster

Hej, 

Har en Yamarin 5010 och två möjligheter till vinterförvaring finns. Alternativ 1, stå under snedtak ca 7,5 m med vägg bakom och på sidorna (2500kr/år) eller alternativ 2, i stort tält, kallt (450kr ( mån). 

På det stora spelar det ju ingen större roll då inget tyg etc finns kvar i båten och båda sätten är kallt. 

Under snedtakt finns ju risken med att snö blåpser in och eventuellt duvor som gör nr 2 på båten. Vill inte hålla på med presenning för då kan båten likagärna stå hemma. 

Hur tänker ni  ? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tält. Du har själv angett anledningarna till mitt val.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ungefär samma pris och tält är bättre.

Även om du tagit ut allt så kan det bli mögel lite beroende på i vilket klimat båten förvaras.

Det är alltid bra att tvätta av inredningen inför vintern, gärna med något medel som innehåller ammoniak.

Sedan är frågan alltid om  välventilerat eller tillstängt med avfuktning funkar bäst där båten förvaras. Detta varierar så kolla hur andra gör.

PS

Ledsen! :(

Jag följer en uppmaning i Cornucopia att vara lite obekväm den närmaste tiden, obekväm på så vis att jag ska lyfta upp folkmordet i Ukraina lite mera i dagens ljus.

UPPDATERAS: Ryssland terrorbombade bostadshus i Lviv med hypersoniska robotar, flera barn mördade – regeringsombildning i Ukraina – Cornucopia?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...