KimAchren 4 Postad 29 Augusti Vet någon om givaren resp. brytaren sitter före eller efter filtret på KAD-motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 137 Postad 29 Augusti Se manual 7741733. Men framgår inte riktigt. Det borde absolut vara efter filtret, annars uppfattas inte igensatt filter. Ta av filtret och känn upp i röret med en böjd piprensare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KimAchren 4 Postad 29 Augusti Skruvade loss filtret och kollade - kan bekräfta att den är efter. Orsaken till frågan var att jag höll på att installera en extra oljetrycksgivare och lyckades få in skräp i hålet. Med filtret borta tror jag att jag fick det mesta bortspolat. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 137 Postad 1 September Varför en extra oljetryckgivare? Jag funderar på en oljetemperaturgivare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KimAchren 4 Postad 1 September Min tanke var också att ha en oljetempmätare, så jag köpte en tryckgivare med inbyggd tempsensor (denna). Men tills jag har allt i ordning hade jag tänkt ha båda. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 245 Postad 1 September Oljetempsgivare är enda sättet att se om oljekylaren gett upp. Vid hård belastning sjunker dock trycket ner mot 2 bar(e). 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser