KimAchren 4 Postad 29 Augusti , 2024 Vet någon om givaren resp. brytaren sitter före eller efter filtret på KAD-motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 139 Postad 29 Augusti , 2024 Se manual 7741733. Men framgår inte riktigt. Det borde absolut vara efter filtret, annars uppfattas inte igensatt filter. Ta av filtret och känn upp i röret med en böjd piprensare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KimAchren 4 Postad 29 Augusti , 2024 Skruvade loss filtret och kollade - kan bekräfta att den är efter. Orsaken till frågan var att jag höll på att installera en extra oljetrycksgivare och lyckades få in skräp i hålet. Med filtret borta tror jag att jag fick det mesta bortspolat. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 139 Postad 1 September , 2024 Varför en extra oljetryckgivare? Jag funderar på en oljetemperaturgivare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KimAchren 4 Postad 1 September , 2024 Min tanke var också att ha en oljetempmätare, så jag köpte en tryckgivare med inbyggd tempsensor (denna). Men tills jag har allt i ordning hade jag tänkt ha båda. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 251 Postad 1 September , 2024 Oljetempsgivare är enda sättet att se om oljekylaren gett upp. Vid hård belastning sjunker dock trycket ner mot 2 bar(e). 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser