Forsa 0 Postad 28 Augusti Hej på er! Tänkte höra om någon kunnig har koll på detta. Jag tänkte koppla ihop min nya plotter med min Volvo penta easy connect enhet för att få upp moteordata osv. direkt i plottern. Är det någon som vet om man kan koppla en NMEA kabel direkt från Easy connecten till plottern eller måste man skapa ett NMEA nätverk med backbone, strömförsörjning osv. för att få detta fungera? /Forsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 28 Augusti Är det NMEA2000 eller NMEA0183? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsa 0 Postad 28 Augusti Hej Det är NMEA 2000! /Forsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 28 Augusti Jag tror inte du kan gena då utan behöver tre t-kopplingar (eller en trevägs, om det finns), två termineringar, en strömkabel och två NMEA 2000 kablar, en till motorn och en till plottern. Ditt backbone blir t-kopplingarna så du behöver inte någon backbone-kabel. Men om du köper ett startkit så följer en sådan med, men det är ingen skillnad på den och andra NMEA 2000 kablar så du kan använda den som kabel till motorn eller plottern. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsa 0 Postad 28 Augusti Ok, hade hoppas på en genväg och gå direkt till plottern... Tack för svar och bra förklaring på enklast sätt att koppla! /Forsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser