Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
Stangen

Vattenskotrar

Rekommendera Poster

Mycken möda läggs på att klanka ner på vattenskotrar. Hur de låter och hur de framförs...

Det må vara hur det vill med den saken.

Det talas dock mindre om ett (i mitt tycke) väldigt mycket större störande moment i skärgården:

Alla dessa barn och ungdomar i snurrebåt (oftast gummijolle) som surrar som bålgetingingar i vikarna.

Faan, har de inget bättre att göra?

När man lagt till och ser fram mot en stunds lugn och naturupplevelse kan man ge sig 17 på att de dyker upp och åker fram & tebaks innan middagen.

Sedan startar det om igen efter middagen...

Vad är det för sorts föräldrar som tillåter detta? Samma föräldrar som kritiserar vattenskotrar? Vore bra att sopa rent hemma först!!

Andra som har samma erfarenheter? Vad gör vi?

Funderar på att skaffa luftgevär och pricka båtarna ;) (Obs - skämt)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe känner igen det som du beskriver :-D Jag hade en Zodiac med en 9,9 på. Ja är nog en av dom som va bålgeteing när jag va liten. Kört båt sedan jag va 7 år, så man har hunnit terrorisera några :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmmm...vilken underbar tråd...26.gif

Detta måste bara vara ett mkt störande moment...mina päron har babblat om det oxå när de slaggat i nån naturhamn nånstans.. 

Jag har givetvis INTE fart runt i en slö gammal gummibåt... här e det snabba saker som gäller..vattenskoter....måste skaffa mig en jetbåt också..hehehe

Mvh, Prins Eugen - mr Jet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fisken

hej

tycker desamma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...