Agnarna 0 Postad 23 Augusti Hej Hoppas det finns någon snäll som vill hjälpa mig. Jag har en äldre styrpulpet Crescent 490 från 80-talet. Motorn är en Yamaha 60hk som jag skulle behöva hjälp årtalet på. Enligt säljarens uppgifter när jag köpte båten förra året var motorn från början av 90-talet. När jag tittar på motorns märkplåt tycker jag mig kunna utläsa ett H vilket jag tolkar enligt listor på nätet gällande Yamaha att motorn är från -87. Problemet med det är att när jag ska titta efter delar till en Yamaha 60FETO från -87 är att det verkar inte finnas någon Yamaha 60hk från -87. är det någon som kan hjälpa mig med detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 23 Augusti Det är ju inte världens skarpast bild, men innan jag läste din text så tyckte jag såg ut som et R, och isåfall borde det vara år 2002. Kan det stämma bättre? https://www.marinshopen.se/c/60f-6h2-(r)-60hk,-3-cyl,-2-takt/5007880 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrik-honda 3 Postad 23 Augusti Det är en 1987 årsmodell.Behöver du delar så lämna motornummret till en yamaha återförsäljare så hjälper han dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Agnarna 0 Postad 23 Augusti Försöker få in en skarpare bild men jag ska åka och kolla motorn i helgen -22 låter lite nytt, men kanske inte omöjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Agnarna 0 Postad 23 Augusti Tack så mycket, då får jag försöka få tag på en Yamaha återförsäljare 👍🏻 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 973 Postad 23 Augusti Det är en 87'a. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser