Magnus100 0 Postad 13 Augusti Hallå Har en fråga angående konservering av sjövattenkyld 4.3 EFI. Har sökt info lite överallt men vill ändå konfirmera om detta stämmer. 1 anslut spolmuff på drevet kopplat till vatten för att skölja ur motorn. 2 dränera motorn genom att ta bort de blåa pluggarna. 3 sätt tillbaka pluggarna. 4 anslut en dunk med glykolblandning som med hjälp av självfall är ansluten till spolmuffen. Finns ingen risk att impellern går torr med tanke på dräneringen i steg 2? Klart? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 108 Postad 13 Augusti Stämmer bra! del 4 upplever jag inte som ett problem, den suger bra. Se till att ha luftningshål på dunken så rinner det bättre, en dunk med bara utlopp kommer ju får undertryck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser