Peter_K 4 181 Postad 19 Augusti 1 timme sedan skrev Wildeside: Valde att vara barnfri i en värld av miljöförstöring, krig elände o misär. När jag läser ditt inlägg ovan måste jag hålla med, det var nog klokt av dig att inte skaffa barn. För att det skall funka att styra upp välden är det ALLAS ansvar att inte bara skita i allt. Och jag kan bara dra min del av lasset, och du kan bara dra din del. Om det finns människor som tänker: 1 timme sedan skrev Wildeside: Det lilla jag kan gör för miljön skulle börjats för länge sedan, nu är det lite sent påtänkt att bli en miljönisse. …så kommer inte heller världen bli bättre. Så nej, jag ror inte i motström. Jag bidrar med det lilla jag kan göra, så som alla borde. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 448 Postad 20 Augusti 14 timmar sedan skrev Peter_K: När jag läser ditt inlägg ovan måste jag hålla med, det var nog klokt av dig att inte skaffa barn. För att det skall funka att styra upp välden är det ALLAS ansvar att inte bara skita i allt. Och jag kan bara dra min del av lasset, och du kan bara dra din del. Om det finns människor som tänker: …så kommer inte heller världen bli bättre. Så nej, jag ror inte i motström. Jag bidrar med det lilla jag kan göra, så som alla borde. Jag gör det lilla jag kan och har råd med. Köpte ny tvättmaskin o torktummlare för ett tag sen och den mängden plast som fanns i förpackningarna är säkerligen mer plast än det jag köper i form av plastpåsar för att bära hem maten från butiken under 1 år och påsarna återanvänder jag. Sen kan vi fundera på mängden plast som jag blir påtvingad varje gång jag handlar mat. På mina inköp av plastpåsar tas det en extremt hög miljöavgift, medans förpackningsindustrin rullar på som vanligt. Finns mycket att göra i förpackningsindustrin för att minska plasten. Så det är lite kontra produktivt att belasta mej som privatperson med en massa miljöavgifter och kostnader som försämrar min ekonomi så att jag får mindre möjlighet att handla ekologiskt och miljövänligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser