Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Ockebocke

VP AQ 200 / Goodwrech 350 ?

Rekommendera Poster

Tjo!

Har en båt med på papper AQ200 (305) men i båten en Goodwrech 350.

Vet att det är en utbytesmotor men den verkar ha bestyckats med en Rochester 2Jet.

Tänker att det är klent och jag undrar därför omjag kan finna ett insug ned förgasare från en AQ 280-290 (4 port) till salu som inte är "Flong nytt"?

MVH

Båten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, det finns 2 varianter beroende på om det är en Vortecmotor eller ej. Vortec har skruvarna rakt ner (vertikalt) och den gamla varianten går de snett ner, dvs rakt mot toppen. Edelbrock performer insug funkar perfekt till VortecV8:an. Möjligen kan jag ha ett Penta orginal insug, men vet inte om det är Vortec eller ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle nog satsa på Edelbrock performer insug och en 1409 knasare. Mycket pengar men då är det nytt. Beggad förgasare kan vara ett lotteri

image.png.959b57dee9afeddb212a30ee912aee7e.pngteri

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabba svar...

@Janne_G Vortec låter nytt, motorn är från 90-talet.

Men har du nån känning på ett 4p insug i gjutgärn så är jag på ^^

@Gelis tack för svar, tänkte försöka ducka 20k plus för några knop, men jag kan komma att byta åsikt. :)

MVH

/O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag har ett 4-ports insug till 350 av äldre modell liggande. Satt på en AQ271 från -87.

Finns i Göteborgstrakten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev Ockebocke:

@Gelis tack för svar, tänkte försöka ducka 20k plus för några knop, men jag kan komma att byta åsikt. :)

Nu är det väl inga+ 20 papp, insug + förgasare landar runt 13 papp hos Hansen. Problemet är nog om du inte har sötvattenkylning då Edelbrock insuget är i aluminium. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...