Gå till innehåll
måndag 07 oktober 2024
Krulle

Problem med att logga in.

Rekommendera Poster

Jag kan aldrig logga in, står bara att lösenord eller användarnamn är fel.

Slutar alltid med att jag får begära återställning och byta lösenord och då blir man ju per automatik inloggad och här är jag nu :)

 

Jävligt tröttsamt att göra så varenda gång så tar gärna emot förslag på hur man kan lösa det.

 

Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Krulle:

Jag kan aldrig logga in, står bara att lösenord eller användarnamn är fel.

Slutar alltid med att jag får begära återställning och byta lösenord och då blir man ju per automatik inloggad och här är jag nu :)

 

Jävligt tröttsamt att göra så varenda gång så tar gärna emot förslag på hur man kan lösa det.

 

Tack på förhand.

Har du ställt in i webbläsaren att den skall spara lösenord? Är det uppdaterat med ditt senaste lösenord? Är cookies påslagna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cookies är på.

Jag tar det föreslagna starka lösenordet och väljer att spara det.

Sen när jag ska logga in med Touch ID kommer ju det sparade lösenordet fram, då blir det röd text och står att anv eller lösenordet är fel 😕

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev Krulle:

Cookies är på.

Jag tar det föreslagna starka lösenordet och väljer att spara det.

Sen när jag ska logga in med Touch ID kommer ju det sparade lösenordet fram, då blir det röd text och står att anv eller lösenordet är fel 😕

Det låter som om din enhet sparat ett gammalt lösenord. Föreslår att du väljer ett lösenord manuellt istället och uppdaterar lösenordslistan manuellt. Jag blir inte utloggad mellan gångerna jag är inne här (iPhone, iPad, PC är mina vanliga vapen). 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis gjort det, ett flertal gånger.

Står att något är fel ändå, skapligt irriterande.

Har ju fungerat förut 😕

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Har fått exakt samma problem. Haft samma lösenord sen 2006 på MG, helt plötsligt nu under sommaren så måste jag ange att jag glömt lösenordet, begära nytt för att ange exakt samma lösenord. Går ut från MG, för att senare gå in igen - Samma lösenordsvisa.

 

Nåt har hänt med MG under sommaren, känns det som

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Upptäcker nu att det är samma problem på dator i både Edge och Chrome, även på plattan och i mobilen - Så något helt galet har absolut hänt med MG under sommaren...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan skrev Kenneth_S:

Upptäcker nu att det är samma problem på dator i både Edge och Chrome, även på plattan och i mobilen - Så något helt galet har absolut hänt med MG under sommaren...

Jag har inte märkt något. Varken på PC med Win 10 och Chrome eller på telefon/padda med Android.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig funkar det också precis normalt på samtliga datorer (Win7, Win10, Firefox webläsare). T.o.m. på jobbdatorn bakom alla sofistikerade brandväggar och begränsningar.

 

(Men därmed inte sagt att det är uteslutet att det finns något fel, för vissa användare och vissa konfigurationer)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
1 minut sedan skrev IngemarE:

För mig funkar det också precis normalt på samtliga datorer (Win7, Win10, Firefox webläsare). T.o.m. på jobbdatorn bakom alla sofistikerade brandväggar och begränsningar.

 

(Men därmed inte sagt att det är uteslutet att det finns något fel, för vissa användare och vissa konfigurationer)

Det har hänt nu under sommaren att det strular - Både i Edge och Chrome på datorn, strular även i plattan och mobilen. Får begära nytt lösen varenda gång. Inget jätteproblem så sett, men jä#%$gt irriterande...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Kenneth_S:

Upptäcker nu att det är samma problem på dator i både Edge och Chrome, även på plattan och i mobilen - Så något helt galet har absolut hänt med MG under sommaren...

Vad säger @stavhammar om det..?

Tankar?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Kenneth_S:

Har fått exakt samma problem. Haft samma lösenord sen 2006 på MG, helt plötsligt nu under sommaren så måste jag ange att jag glömt lösenordet, begära nytt för att ange exakt samma lösenord. Går ut från MG, för att senare gå in igen - Samma lösenordsvisa.

 

Nåt har hänt med MG under sommaren, känns det som

 

”Skönt” att någon mer har samma problem så det inte bara är så att jag är trög 😃

 

Vore som sagt skönt att få det löst.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

@stavhammar

 

Staaaaavhaaaammaaaarrrr... Har du eller annan börjat kolla på detta?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Även jag behöver ledigt ibland. 😀

Men detta är något som jag inte har noterat efter att ha testat nu idag.

Finns inget i felloggar och annat heller.

 

Använd för säkerhets/enkelhet användarnamnet som inlogg och sedan valda lösenordet. Det gör jag i alla fall.

Javascript behöver vara aktiverat och cookies. 

Kan vara annonsblockerare som stör så testa utan om sådan används.

 

Sista lösningen är väl att starta om läsaren och radera alla cookies från i alla fall maringuiden.

 

Återkoppla gärna om det funkar.'

 

//stavhammar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar på Mac med Safari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
15 timmar sedan skrev stavhammar:

Hej

 

Även jag behöver ledigt ibland. 😀

Men detta är något som jag inte har noterat efter att ha testat nu idag.

Finns inget i felloggar och annat heller.

 

Använd för säkerhets/enkelhet användarnamnet som inlogg och sedan valda lösenordet. Det gör jag i alla fall.

Javascript behöver vara aktiverat och cookies. 

Kan vara annonsblockerare som stör så testa utan om sådan används.

 

Sista lösningen är väl att starta om läsaren och radera alla cookies från i alla fall maringuiden.

 

Återkoppla gärna om det funkar.'

 

//stavhammar

 

Det fungerar ju inte på någon av mina enheter, det blir likadant på alla. Lösenordet (som jag använt läääääää.....ääääänge) är helt plötsligt inte rätt. Jag begär en lösenordsåterställning, går in i mailen och skriver om lösenordet och då kommer jag in. Stänger webläsaren för att senare gå in igen - Och då är det samma visa med lösenordet, det är felaktigt får jag meddelande igen. Gör om samma procedur gång på gång... Så är det på ALLA enheterna, så nä: Inget med cookies eller annonsblockerare, jag har samma inställning  på enheterna som jag har haft i många många år.

 

Nåt annat skit är det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev Kenneth_S:

Jag begär en lösenordsåterställning, går in i mailen och skriver om lösenordet och då kommer jag in. Stänger webläsaren för att senare gå in igen - Och då är det samma visa med lösenordet, det är felaktigt får jag meddelande igen

Men gör du en lösenordsuppdatering i webbläsaren när du skrivit in det som gjorde att du kom in ?  De flesta läsare brukar reagera över att det inte är samma som de har lagrat och frågar varefter man medvetet måste klicka att den skall uppdatera det som sparas till det nya. Inte bara klicka bort meddelandet.

 

Kanske elementär kunskap för dig och att du redan gjort detta steg, men skriver det ifall att.... 😉

 

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
2 timmar sedan skrev IngemarE:

Men gör du en lösenordsuppdatering i webbläsaren när du skrivit in det som gjorde att du kom in ?  De flesta läsare brukar reagera över att det inte är samma som de har lagrat och frågar varefter man medvetet måste klicka att den skall uppdatera det som sparas till det nya. Inte bara klicka bort meddelandet.

 

Kanske elementär kunskap för dig och att du redan gjort detta steg, men skriver det ifall att.... 😉

 

Valet om att uppdatera lösenordet kommer inte upp. När jag skriver i nya lösenordet (som är det jag haft i säkert  10 år, kanske längre) i mailet för återställning av lösenord, så kommer jag direkt in i MG. Ingen fråga om jag vill uppdatera eller så.

Jag är ingen duvunge i detta med IT, har arbetat i 26 år med allt inom IT (från klienttekniker, servertekniker, serveradministratör, webserver, nättekniker, lösenordshantering, SQL, olika andra databaser å allt annat i branschen mm) så jag är hyggligt erfaren i detta 😊

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Kenneth_S:

Valet om att uppdatera lösenordet kommer inte upp. När jag skriver i nya lösenordet (som är det jag haft i säkert  10 år, kanske längre) i mailet för återställning av lösenord, så kommer jag direkt in i MG. Ingen fråga om jag vill uppdatera eller så.

Jag är ingen duvunge i detta med IT, har arbetat i 26 år med allt inom IT (från klienttekniker, servertekniker, serveradministratör, webserver, nättekniker, lösenordshantering, SQL, olika andra databaser å allt annat i branschen mm) så jag är hyggligt erfaren i detta 😊

Bra att du kan 🙂 

Har du uppdaterat manuellt i listan över sparade lösenord då..? Har märkt att vissa webbläsare inte alltid är med i matchen…

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
48 minuter sedan skrev Peter_K:

Bra att du kan 🙂 

Har du uppdaterat manuellt i listan över sparade lösenord då..? Har märkt att vissa webbläsare inte alltid är med i matchen…

Ja, det är bra att jag kan... Men vad jag inte kan är att gå in på MG´s db eller loggar för att hitta felet - För nåt fel är det med min profil i MG´s servrar, då felet uppstår på alla enheter. Det är inte bara på datorn. Hade det varit endast på den så hade felsökningen varit otroligt mycket enklare, men eftersom det är samma fel för datorn, för mobilen och för plattan så är det ju för tusan inget cookie-problem, inget annonsblockerarproblem eller uppdatering av lösendordshanteringsproblem och inget webläsarproblem. Problemet ligger högst troligt i att min profil av någon anledning blivit korrupt i någon av MG´s databaser. Ganska lätt att dra den slutsatsen när problemet uppstår på olika enheter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå problem på min iPhone, iPad, samt min lapptop. 
Tveksamt att det är det där felet ligger :)

Likväl sjukt irriterande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

@stavhammar Gör ni något åt detta? problemet kvarstår och är jävligt irriterande. Ni får ju kolla i loggarna i databasen om mitt, @Krulle´s och kanske fler användares konton blivit korrupta av någon anledning, och återställa dessa så att problemen försvinner. Det fungerade innan sommaren 2024, så gå tillbaka till maj eller april och framåt i tid för att se om det uppstår felmeddelande i loggarna. Någon gång under sommaren 2024 har något hänt, och det borde synas i dessa loggar. 

 

Att ni bara passivt sitter och väntar på att vi ska glömma problemen funkar inte, det är inte det minsta seriöst hanterat av er. Eftersom problemet uppstår på alla enheter jag använder för MG så är det ju inge cookie-problem eller nåt annat banalt, det måste ni inse och därför upprepar jag att ni bör gå tillbaka i tid i loggarna för att sedan gå framåt för att hitta tiden när problemet uppstod.

 

Agera nu!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

@stavhammar Riktigt jävla tråkigt när ni inte ens bemödar er att titta på, eller inte ens bemödar er att besvara på det jag beskrivit med mitt problem. Det är ju uppenbarligen inte bara jag som har detta problem på mina enheter. Nu har jag dessutom ny mobil, och problemet är även där. Så glöm det med cookies, annonsblockerarproblem eller uppdatering av lösendordshanteringsproblem och inget webläsarproblem. Problemet ligger som jag tidigare skrivit, högst troligt i att min profil av någon anledning blivit korrupt i någon av MG´s databaser.

 

Ta tag i saken nu så problemen blir lösta

 

Ser fram mot återkoppling från @stavhammar eller övrig IT-kompetens på MG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

@stavhammar Så jävla tråkigt att ni inte ens ids att ta detta problem på allvar, och försöka lösa problemet. Fruktansvärt uselt av er. Ingen som helst återkoppling från er sida om att ni tar tag i problemet, eller att ni inte har kompetens att lösa det. Jag själv har påtalat flera gånger att det inte kan bero på cookies, annonsblockerarproblem eller uppdatering av lösendordshanteringsproblem och inget webläsarproblem då problemet uppstår på dator, två olika mobiler och en surfplatta... Ta för tusan detta på allvar nu och försök åtminstone lösa problemet. Titta i loggarna - När fungerade profilen, när såg den ut att bli korrupt? Det har som jag skrivit tidigare, uppstått under senvåren eller sommaren. Gå tillbaka. gör en återläsning eller vad fan som helst - Men gör något i alla fall.

 

Så jävla tråkigt att inte höra ett pip från er runt detta 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Kenneth_S:

@stavhammar Så jävla tråkigt att ni inte ens ids att ta detta problem på allvar, och försöka lösa problemet. Fruktansvärt uselt av er. Ingen som helst återkoppling från er sida om att ni tar tag i problemet, eller att ni inte har kompetens att lösa det. Jag själv har påtalat flera gånger att det inte kan bero på cookies, annonsblockerarproblem eller uppdatering av lösendordshanteringsproblem och inget webläsarproblem då problemet uppstår på dator, två olika mobiler och en surfplatta... Ta för tusan detta på allvar nu och försök åtminstone lösa problemet. Titta i loggarna - När fungerade profilen, när såg den ut att bli korrupt? Det har som jag skrivit tidigare, uppstått under senvåren eller sommaren. Gå tillbaka. gör en återläsning eller vad fan som helst - Men gör något i alla fall.

 

Så jävla tråkigt att inte höra ett pip från er runt detta 

Hej

 

Det är ju så att jag jobbar med maringuiden på deltid och inte har obegränsat med tid för detta.

Men jag tar detta nu och testar att återställa kontot i databasen.

Återkopplar i mail eftersom det kan påverkar din inloggning under tiden.

 

/stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan skrev stavhammar:

Det är ju så att jag jobbar med maringuiden på deltid och inte har obegränsat med tid för detta.

 

Men det är nog ingen som kräver eller förutsätter !

 

Dock vore det väl klädsamt att gå in och titta till MG liiiite oftare än en gång varannan vecka eller så, som verkar vara frekvensen numera. I synnerhet om någon påkallar uppmärksamhet.

Eller hur ?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev IngemarE:

Men det är nog ingen som kräver eller förutsätter !

 

Dock vore det väl klädsamt att gå in och titta till MG liiiite oftare än en gång varannan vecka eller så, som verkar vara frekvensen numera. I synnerhet om någon påkallar uppmärksamhet.

Eller hur ?

Har mailat dig på den adress som är lagrad på maringuiden.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev stavhammar:

Har mailat dig på den adress som är lagrad på maringuiden.

 

//stavhammar

Det var ju till fel person...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Kenneth_S:

@stavhammar Så jävla tråkigt att ni inte ens ids att ta detta problem på allvar, och försöka lösa problemet. Fruktansvärt uselt av er. Ingen som helst återkoppling från er sida om att ni tar tag i problemet, eller att ni inte har kompetens att lösa det. Jag själv har påtalat flera gånger att det inte kan bero på cookies, annonsblockerarproblem eller uppdatering av lösendordshanteringsproblem och inget webläsarproblem då problemet uppstår på dator, två olika mobiler och en surfplatta... Ta för tusan detta på allvar nu och försök åtminstone lösa problemet. Titta i loggarna - När fungerade profilen, när såg den ut att bli korrupt? Det har som jag skrivit tidigare, uppstått under senvåren eller sommaren. Gå tillbaka. gör en återläsning eller vad fan som helst - Men gör något i alla fall.

 

Så jävla tråkigt att inte höra ett pip från er runt detta 

Har mailat dig på den adress som är lagrad på maringuiden.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...