piratenjr 0 Postad 16 Augusti , 2005 Hej, Fick tag på en Crescent 8hk utombordare för en mycket billig peng, bara lite renovering som behövdes.... Efter att ha fixat motor, kylning etc så är det bara frikopplingen som ska fixas. Tyvärr har någon händig föregångare plockat bort lite delar. Någon som har en sprängskiss, eller koll på hur frikopplingen funkar? Wire ner till en lyftande arm finns kvar, saknar någon bromsande del kring propelleraxeln innan själva propellern (med inbyggd friktionsbroms) kommer. Tips på reservdelsbutik i västskåne ? Hälsningar, Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crescent8 0 Postad 16 Juli , 2006 Hej! Har precis som du fått tag på en Crescent 8hk, för en billig peng. Har oxå försökt att få tag på sprängskiss till denna eftersom jag ville se så att alla delar fanns kvar, men inte hittat någon. Vi kanske kan hjälpa varandra. Hm du skriver nåt om en wire... var sitter den? På min motor så sitter det en spak på sidan och som går in i motorn, men ingen wire. Kanske saknas den på min? Du har inga foton du kan lägga in? så man kan se hur du menar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
automag44amp 0 Postad 24 Februari , 2017 Hej! Tror jag har lika motor som ni har. 2 cyl med spak på sidan för gasen. Har ingen koppling mellan slang å motor. Ser ut som OMC men är inte det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
automag44amp 0 Postad 24 Februari , 2017 Så här ser min ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robnic65 0 Postad 10 April , 2019 Hej! Hur gick det med era motorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser