Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
roddman

Missat nån säkring?

Rekommendera Poster

Hej! Har en 135 hk mercury black max 2 takt från 1993 .köpte den för några månaders sedan och funderade ok. Men alltid svart att starta på första försökt sedan har jag jobbat mig och lärt mig en del. Lilla dotter lekte och drog ner dödmansgrepp knappen då missade jag och försöker alltför för många gånger tills jag vet ej nån säkring gick av . 

Jag var ute och förra vecka körde nån 30 min och när det var dags att åka hem vred nyckel och ljudet dog plötsligt samt händer ingenting att vrida nyckel inte ens solenoid click. Men rpm-tank nålar reagerar. 

Batterier är nya, solenoid ny och testade startmotor tog den ut och testade, kompression bra ( testade för 3 veckor sedan), gnistor i alla 6 cylinder, bränslepump byt alla packningar, ok med bränslensystem. Impellerhus bytt, proppeller bytt. Bra 

efter jag stängt av motorn så går det inte att starta den, allt är dött kommer inte fram någon ström alls. Det piper 3 gånger från ok mercury ljudet men ingen ström till solenoid. 

har kollat alla säkringar (både 20 amp bytt i motorn) bytt säkring från regulatorn , bytt säkring vid strömbrytaren samt kollat att ström går ditt, har städat kablarna +- från batterier, jag har tittat i motorn kablage men hittar inget fel. Jag har bytt tändningslåset och neutral safety switch i reglaget testade oms för dödmansgrepp och händer ingenting heller.  Det finns ström i power trim knappar i reglaget och motor för att lyfta/ ner motorn. Jag har ström till solenoid . Jag läser att det kan vara dåligt jord kan det vara så ? Är det någon som varit på samma situation ? Har jag missat en säkring någonstans? Det luktar inte bränt någonstans, är jag på rätt vägg ? En av cdi boxar har alltid varit urkopplade men ändå motorn funkade, hjälp !! 

IMG_1344.jpeg

IMG_1330.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byte med ny solenoid igen om det fungerade misstänker att det var dåligt grund på den förra så borstade och städade, det hoppas det hjälper andra med samma problem 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...