jmwa 23 Postad 30 Juli , 2024 (redigerade) Hej Jag köpte för några år sen Garmins flödesmätare för bensin, GFS 10 samt anslutningskit GSD21. Min motor är en VP 4.3 gxi. Det har inte blivit av att jag installerat mätaren, men jag inbillar mig att den skulle ge värdefull information. När jag nu läser om installationsguiden börjar jag undra: är det en onödig risk att ha detta lilla skovelhjul i bränsleledningen, med sina två extra slanganslutningar. Läckrisk, flödesproblem? Bättre att strunta i alltihop och behålla den oskarvade slangen mellan tank och motor? Tacksam för argument för och/eller emot! Redigerad 30 Juli , 2024 av jmwa Frlskrivning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 30 Juli , 2024 Jag har en V6, dock förgasare, och flödesmätare av annat fabrikat, Navman som inte tillverkas längre. Några flödesproblem finns inte, dock så tål inte skovelhjulet dagens soppa så det kärvar ihop. bytt givaren 2 ggr men nu finns den inte längre att uppbringa. Garmin är nog bättre. Den var guld värd när den funkade, det mest ekonomiska varvtalet/fart var inte där man trodde. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser